لیست اختراعات ميلاد نياز آذري
سيستم هوشمند حافظ جان و جلوگيري از قطع عضو و آسيب ديدگي كاربر در دستگاه اره آتشين بدون آسيب رساندن به دستگاه به گونه اي طراحي شده كه قابليت نصب روي تمامي دستگاه هاي مشابه را دارد. چون آمار قطع عضو و آسيب هاي جدي براي كاربران اين نوع دستگاه، مخصوصا در كارگاه هاي آهنگري و صنايع فلز تاكنون بسيار زياد بوده اين سيستم مي تاواند در حفظ جان و سلامت كاربران اين نوع دستگاه ها جنبه كاربردي بسياري داشته باشد، بدينگونه كه به محض تماس پوست بدن با تيغه برش دستگاه، اين سيستم با سرعت عمل بسيار بالايي موتور گرداننده تيغه برش را ميخكوب مي كند و متنع از رسيدن آسيب به اعضاي بدن كاربر مي گردد در ضمن هيچگونه آسيبي به خود دستگاه وارد نخواهد شد.
يكي از راه حل هايي كه براي افزايش بازده و افزايش ضريب توان موتورهاي القايي وجود دارد تبديل آن به موتوري است كه تركيبي از موتورهاي القايي و موتورهاي سنكرون مي باشد. براي اين كار در ساختمان روتور آن از آهنرباي دائم استفاده مي كنند. اين نوع از موتورها به موتورهاي آهنرباي دائم خود راه انداز معروف مي باشد (line start permanent magnet motors) كه اختصاراً به آن موتورهاي) (LSPM مي گويند. . براي ساخت اين موتور در ساختمان روتور آن از آهنرباي دائم استفاده مي كنند. اين موتورها نسبت به موتور القايي داراي بازده ، ضريب توان و چگالي توان بالاتر در حالت دائم مي باشند. به كار بردن آهنربا در داخل روتور موتور سنكرون خود راه انداز باعث ايجاد گشتاور ترمز مي شود به هنگام راه اندازي اولا ميدان ناشي از آن با ميدان گردان استاتور درگير شده و ايجاد گشتاورهاي نوساني نمايد و ثانيا اين ميدان باعث القاء ولتاژ در داخل سيم بندي استاتور شده و ايجاد گشتاور ترمز نمايد. اين گشتاور ترمز باعث كاهش گشتاور راه اندازي موتور مي گردد. براي حل مشكل راه اندازي اين موتور بايد بين گشتاور راه اندازي بالا، عملكرد حالت دائم مناسب و قابليت سنكرون شدن مصالحه اي ايجاد گردد. در پژوهش هاي قبلي براي حل اين مشكل كارهايي انجام شد ولي در اين كارها يا تمام مشكلات حل نشده است يا براي حل مشكل ادوات اضافي به موتور اضافه شده است. ولي اين پژوهش با استفاده از موتور القايي روتور يكپارچه (solid rotor) با معرفي طرحي جديد براي موتور(LSPM) ، سعي بر افزايش كارايي و قابليت سنكرون شدن و حل مشكلات اين نوع از موتور ها دارد. اين طرح استفاده از روتور يكپارچه شيار دار به جاي روتور هاي قفس سنجابي معمول است. موتور القايي روتور يكپارچه به طور ذاتي گشتاور راه اندازي بهتري نسبت به روتور قفس سنجابي دارد. مشكل كم بودن گشتاور در لغزش كم است. با شيار دار كردن، منحني گشتاور موتور به جهتي سوق داده مي شود كه گشتاور در لغزش هاي پايين افزايش مي يابد. بنابراين مي توان با اين كار در گشتاورهاي بالاتري از بار و ترمز مخالف ناشي از آهنرباها نيز به سرعت سنكرون رسيد. بنابراين قابليت سنكرون شدن افزايش مي يابد.
موارد یافت شده: 2